سریال موجه، شهر باستانی justified, city primeval

سریال موجه، شهر باستانی justified, city primeval  یک مینی‌سریال تلویزیونی جنایی نئو-وسترن آمریکایی است که توسط دیو اندرون و مایکل دینر توسعه داده شده‌است. این سری ادامه داستان سریال موجه، شهر باستانی را ادامه می‌دهد و الهام خود را از رمان المور لئونارد به نام “شهر بی‌رحم: ظهر نیمه در دیترویت” و داستان کوتاه “آتش در چال” می‌گیرد. تیموتی اولیفانت به عنوان نقش نایب ناظر ایالات متحده ریلن گیونز بازمی‌گردد، و پائول کالدرون نیز نقش کارآگاه ریموند کروز را از فیلم کمدی جنایی سال ۱۹۹۸ به نام “از دور دیده نشد” بازی می‌کند، که تبدیل به فیلمی با همین نام از رمان ۱۹۹۶ لئونارد شده بود. نخستین نمایش جهانی در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۳ در فستیوال تلویزیونی ATX برگزار شد، و سری در ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در شبکه FX با قسمت‌های پشت سر همی پخش شد. این سری نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد.

بازیگران سریال سریال موجه، شهر باستانی justified, city primeval

تیموتی اولیفانت به عنوان ریلن گیونز، نایب ناظر ایالات متحده
آنجانو اِلیس به عنوان کارولین وایلدر، وکیل دفاع
واندی کرتیس-هال به عنوان مارکوس “سوییتی” سویتون، صاحب یک بار محله‌ای
آدلاید کلمنز به عنوان سندی استانتون، همکار کلمنت
مارین آیرلند به عنوان مورین دونی، کارآگاه دپارتمان پلیس دیترویت (DPD)
ویکتور ویلیامز به عنوان وندل رابینسون، کارآگاه DPD
نوربرت لئو باتز به عنوان نوربرت بریل، کارآگاه DPD
بوید هولبروک به عنوان کلمنت منسل، جنایتکار خشن و بی‌رحم شناخته شده به عنوان “وایلدمن اوکلاهما”
ویویان اولیفانت به عنوان ویلا گیونز، دختر ۱۵ ساله ریلن
راوی وی. پاتل به عنوان ریک نولی، رئیس سندی در کازینو
پائول کالدرون به عنوان کارآگاه ریموند کروز، بازیگری که نقشش را در “از دور دیده نشد” بازی کرده بود
آمین جوزف به عنوان جمال، همسر سابق کارولین
رجینا تیلور به عنوان دایان، یک وکیل
کیت دیوید به عنوان قاضی آلوین گای
دیوید کراس به عنوان برت دیکی

نقد سریال موجه، شهر باستانی justified, city primeval

در سامانه جمع‌آوری نقدها “Rotten Tomatoes”، این سریال با بررسی 38 نقد، امتیاز 92% را از خود اخذ کرده است، با امتیاز میانگین 8/10. نظر سنجی منتقدان وب‌سایت به این شرح است: “جذابیت سریع تیرکشی تیموتی اولیفانت هیچ نشانه ای از کاهش در سریال “شهر باستانی” نشان نمی‌دهد، بازگشت داخلی و بسیار خوش‌آمدی برای ریلن گیونز.” در سامانه “Metacritic”، با میانگین امتیاز وزن‌دار 79 از 100 بر اساس 24 منتقد، نشان‌دهنده “نقدهای به طور کلی مثبت” است.

کریس ووگنار از TheWrap نوشت: “هشت قسمت این سریال کشیده یا بی‌رنگ نیستند و فرآیند جراحی پوست برای اتصال ریلن به داستانی که بدون او هم عالی بود، بدون مشکل انجام شده است.” مارکوس شورتر از Consequence گفت: “[تیم خلاق] کاری کردند که به نظر ناشدنی بود – آن‌ها سریال پرطرفدار خود را بدون خیانت به وراثتش ادامه دادند و به ویژه داستان جذابی را روایت کردند که برای شخصیت‌ها و مخاطبان آن ضروری به نظر می‌آمد.”

بر اساس تجمیع‌کننده تماشا “Reelgood”، سریال موجه، شهر باستانی در هفته 17 تا 23 ژوئیه 2023 به عنوان پرتماشاترین برنامه در تمام پلتفرم‌ها بوده است،و همچنین در هفته 27 ژوئیه 2023 در رتبه ششم قرار داشته است.

برای بررسی سریال های بیشتر می توانید به صفحه سریال خارجی مراجعه کنید.

Rate this series