داستان فیلم شمشیر پنهان

در اوج مقاومت چین دربرابر ژاپن در جنگ جهانی دوم، گروهی از شهروندان شجاع یک شبکه فوق سری جاسوسی تشکیل می دهند و خطر مرگ را به جان می خرند تا اطلاعات محرمانه را از خطوط دشمن به دست بیاورند.

درباره فیلم شمشیر پنهان

فیلم شمشیر پنهان به کارگردانی ار چنگ در سال 2023 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور چین و در ژانر درام و تاریخی می باشد. در این فیلم تونی لونگ چیو وای، ییبو وانگ، لی هوانگ، چنگ پنگ دونگ، جیانگ شوینگ و ژینگی ژانگ به هنرمندی پرداخته اند.

اگر به فیلم ها و سریال های کشور چین علاقه دارید سریال گرگ را هم به شم پیشنهاد می کنیم.

سینمای چین

در دهه 1920 میلادی متخصصان سینمای آمریکا برای آموزش سینماگران چینی به شانگهای رفتند. شاید آنها فکرش را نمی کردند که همین کشور روزی صاحب پر فروش ترین فیلم های جهان باشند.

سال 1905 با ساخت اولین فیلم چینی به نام « کوه دینجون » صنعت سینمای کشور چین متولد شد. آنها با کمک آمریکایی ها توانستند قواعد سینما و فیلم سازی را آموزش ببینند. تأثیر این آموزش تا سال ها بر روی تولیدات چین و بهترین فیلم های چینی قابل مشاهده بود.

بسیاری از صاحب نظران این حوزه، سینمای چین را به شش نسل مجزا از هم تقسیم می کنند. اما امروزه صنعت سینما در چین مانند سایر بخش های صنعتی و اقتصادی این کشور، رشد بسیار زیادی را در خود می بیند که این موضوع با گذشته قابل مقایسه نیست. فیلم های سینمایی چین تقریباً از 2012 پیشرفتی چشمگیر را آغاز کرد. طی یک برنامه ریزی 10 ساله توانست به مقامی مهم در عرصه سینما در جهان دست پیدا کند.

سینمای چین بزرگترین گیشه سینمایی جهان در سال 2021

چینی ها با سهم 7.9 درصدی از باکس آفیس جهانی در سال 2012 به سهمی معادل بر 34.3 درصد از باکس آفیس جهانی در سال 2021 رسیدند. آنها در همین سال عنوان پرفروش ترین گیشه سینمایی در میان کل کشورهای دارای سینما را از آن خود کردند. درآمدی بالغ بر 7.3 میلیارد دلار در این سال و فاصله 2.8 میلیارد دلاری از رقیب خود یعنی آمریکا، صنعت سینما چین را با قدرت در صدر جدول نگه داشته بود.

تولید بهترین فیلم های چینی

صنعت فیلمسازی چین در سال های 2014 تا 2018 جهش داشت. در سال 2018 سینمای چین با تولید 1082 فیلم توانست آمار ویژه ای رقم بزند. اما بعد از این سال روند صعودی تولیدات چینی تبدیل به روندی نزولی و هر ساله از تعداد آنها کاسته شد. به طور معمول، 80 درصد از باکس آفیس چین متعلق به تولیدات داخلی است. برای مثال در سال 2021، هشت فیلم از پرفروش ترین فیلم های تاریخ جهان متعلق به تولیدات داخلی چین بود.
نمودار بعدی مشخص می کند که هر ساله در صنعت سینمای چین چه تعداد فیلم اکران می شود. بر اساس آن، بیشترین میزان اکران فیلم در سال 2019، است. تأثیر کرونا نیز در تعداد نسخه های در حال اکران فیلم های سینمایی چینی مشهود است. چراکه در سال 2020، تنها 325 عنوان فیلم چینی اکران شده است. این میزان حتی از تعداد اکران ها در سال 2015 نیز کم تر است.

رقابت میان فیلم های چینی داخلی و فیلم های خارجی

همان طور که قبلاً اشاره شد، تقریباً 80 درصد از فیلم های اکران شده و پرفروش در صنعت سینمایی چین از آثار داخلی این کشور است. در دو نمودار بعدی میزان باکس آفیس فیلم های چینی داخلی و خارجی را مشاهده خواهید کرد. این دو نمودار نشان می دهند که کفه ترازو برای بهترین فیلم های چینی نسبت به فیلم های خارجی سنگینی می کند.

در مقایسه ای که از سال 2015 تا 2022 صورت گرفته است هر ساله فیلم های سینمایی چینی داخلی به دلیل تعداد بالای تولید و اکران توانسته اند میزان فروش بیشتری نسبت به آثار بین المللی در حال اکران داشته باشند. این موضوع نشان دهنده توجه کشور چین به سینمای بومی و داخلی و استقبال مردم چین از تولیدات سینمایی چینی است.

Rate this movies