درباره فیلم هاوایی

فیلم هاوایی به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته، در سال 1399 تولید شده است. این فیلم کمدی با مضمون پناهندگی، داستان ورزشکار بوکس به نام صمد است که توسط امیر جعفری نقش آفرینی شده است. صمد برای پیشرفت در رشته خود تصمیم به مهاجرت می‌گیرد و در این مسیر، اتفاقات غیرمنتظره‌ای او را به شخصیتی محبوب در فضای مجازی تبدیل می‌کند.

در کنار امیر جعفری، امین حیایی، ریحانه پارسا و امیرحسین رستمی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلمنامه توسط حمید اکبری خامنه نوشته شده است و بخش اعظم فیلمبرداری در هنگ‌کنگ انجام شده است.

فیلم هاوایی در ایران و برخی شهرهای خارجی مانند لندن و آمستردام اکران شده و همچنین از اردیبهشت 1403 به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است. این فیلم تلاش می‌کند تا با نگاهی طنز به موضوع پناهندگی و چالش‌هایی که مهاجران ممکن است با آن روبرو شوند بپردازد.

داستان فیلم هاوایی

داستان آن در ژانر کمدی با مضمون پناهندگی قرار دارد. داستان فیلم درباره ورزشکاری به نام صمد، بازی‌شده توسط امیر جعفری، است که برای پیشرفت در ورزش خود تصمیم می‌گیرد پناهندگی در یک کشور خارجی را در پیش بگیرد. در جریان این تلاش، صمد در ماجراهایی قرار می‌گیرد که او را به شخصیتی معروف در فضای مجازی تبدیل می‌کند، و به این ترتیب داستان پیچیده‌تر می‌شود و رویکردی نو به موضوعاتی مانند مهاجرت و شهرت می‌دهد. از دیگر فیلم های کمدی مشابه فیلم هاوایی فیلم ویلای ساحلی را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

نقد و بررسی فیلم هاوایی

فیلم سینمایی هاوایی نه کارگردانی قابل تحسینی دارد، نه تصویربرداری چشمگیری، و نه حتی بازی‌های درخشانی؛ اما به نظر می‌رسد در زمینه تدارکات، فراوانی از خوراک و دخانیات داشته است، چراکه بازیگران به طور مداوم در حال خوردن و کشیدن هستند.

این فیلم به سختی قابل نقد است، اما بگذارید کمی از کاستی‌های آن برایتان بگویم تا شاید نظرتان برای نپرداختن هزینه به آن تغییر کند.

استفاده مکرر فیلمساز از آهنگ‌های ساسی مانکن در فیلم، نمونه‌ای از پست‌مدرنیسمی است که هاوایی را متمایز می‌سازد. با این حال، کارگردان با نمایش مداوم محتوایی پایین و سطحی، تماشاگر را با سلسله‌ای از ابتذال‌ها مواجه می‌کند.

تاکید فیلم بر نمایش رقص و برهنگی زنان نشان‌دهنده‌ی آن است که هاوایی پیام چندانی برای ارائه ندارد و تنها بر این اساس سعی در جلب توجه دارد.

گرچه هاوایی به عنوان یک فیلم کمدی معرفی شده، اما در عمل، مخاطب را به خنده وامی‌دارد و فقط در انتظار پایان این تجربه‌ی تصویری است.

بازیگران فیلم هاوایی

فیلم سینمایی هاوایی به کارگردانی بهمن گودرزی و با حضور چهره‌های شناخته شده‌ای چون امین حیایی و امیر جعفری در نقش‌های اصلی ساخته شده است. امین حیایی در نقش داوود و امیر جعفری در نقش صمد سهرابی ظاهر می‌شوند. ریحانه پارسا نیز در نقش طلا، خواهر صمد، بازی می‌کند و امیرحسین رستمی و مرتضی رحیمی نیز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

Rate this movies