درباره فیلم ویلای ساحلی

معرفی فیلم ویلای ساحلی که به کارگردانی کیانوش عیاری ساخته شده، یک فیلم کمدی ایرانی است که در سال 1402 اکران عمومی شد. داستان فیلم حول محور یک خانواده روستایی می‌چرخد که مسئولیت نگهداری از یک ویلا در ساحل را برای مدت شش ماه بر عهده می‌گیرند. این خانواده توسط یونس (با بازی پژمان جمشیدی) و همسرش (با بازی ریما رامینفر) رهبری می‌شود و با ورود برادرزاده یونس، با بازی رضا عطاران، داستان وارد فاز کمدی می‌شود که شامل اجاره دادن اتاق‌های ویلا به مسافران برای کسب درآمد می‌شود، با این حال یونس با این طرح مخالف است زیرا نمی‌خواهد به امانت خیانت کند.

فیلمبرداری این اثر در مهر ماه 1401 در شمال ایران آغاز شده و پس از پایان مراحل فنی، فیلم در آذر ماه 1402 به نمایش درآمده است. کیانوش عیاری در مصاحبه‌ای برای پاسخ به سوال اینکه فیلم ویلای ساحلی چند دقیقه است؟ اعلام کرده است که فیلم اصلی 105 دقیقه طول می‌کشد اما نسخه‌ای 94 دقیقه‌ای برای نمایش در سینماها آماده شده است. او همچنین قول داده که یک سریال 6 قسمتی بر پایه این فیلم نمایش داده خواهد شد که شامل تمامی سکانس‌های حذف شده از فیلم خواهد بود.

داستان فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی مانند فیلم فسیل یک اثر طنز و کمدی ایرانی است که توسط کیانوش عیاری کارگردانی شده است. داستان فیلم حول محور خانواده‌ای روستایی می‌گذرد که به عنوان سرایدار برای مدت شش ماه مسئولیت نگهداری از یک ویلا را بر عهده می‌گیرند. این خانواده توسط یونس و همسرش که توسط پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر بازی می‌شوند، هدایت می‌شود. زمانی که چاووش، صاحب ویلا، برای تحصیل دخترش به خارج از کشور می‌رود، این خانواده کلید ویلا را دریافت می‌کند. اما با ورود برادرزن یونس، با بازی رضا عطاران، به ویلا، سلسله اتفاقات طنز آغاز می‌شود.

این فیلم با حضور بازیگرانی مانند رضا عطاران کنار دیگر هنرمندان نیز به نمایش در می‌آید. تولید فیلم در پاییز سال 1401 آغاز شد و در آذر ماه 1402 اکران عمومی آن شروع شده است.

فیلمبرداری فیلم ویلای ساحلی عمدتاً در شمال کشور صورت گرفته و فیلم توسط رضا رخشان تهیه شده است. کیانوش عیاری همچنین نویسندگی و تدوین این فیلم را بر عهده داشته و امید رئیس دانا مسئولیت موسیقی فیلم را به عهده داشته است.

نقد و بررسی فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری، درباره‌ی خانواده‌ای است که برای مراقبت از ویلایی در شمال کشور ساکن آن می‌شوند و با ورود بستگانشان به ماجراهایی دچار می‌شوند. این فیلم در زمینه‌ی کمدی تلاش کرده ولی به نظر می‌رسد که نتوانسته انتظارات را برآورده کند. بازیگرانی مانند رضا عطاران و پژمان جمشیدی در فیلم حضور دارند که عملکرد آن‌ها با نظرات متفاوتی روبرو شده است.

برخی منتقدان به شدت از فیلم انتقاد کرده‌اند، به خصوص از شوخی‌های جنسی و پرداختن به مسائل اخلاقی به شیوه‌ای سطحی انتقاد شده است. عیاری خود اعلام کرده که ساخت این فیلم بیشتر به دلیل نیاز مالی بوده و اصلاً تمایلی به ساخت یک کمدی نداشته است.

با توجه به نقدها، به نظر می‌رسد که فیلم ویلای ساحلی نتوانسته است در ژانر کمدی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد و با مشکلاتی در پذیرش توسط مخاطبان و منتقدین مواجه شده است.

بازیگران فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی رضا رخشان است که در سال 1401 ساخته شده و از آذر 1402 در سینماهای ایران به نمایش درآمد. این فیلم کمدی، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به عنوان سرایدارانی شش ماهه برای یک ویلای ساحلی در شمال ایران مشغول به کار می‌شوند. اصلی‌ترین شخصیت‌های فیلم عبارتند از یونس (پژمان جمشیدی) و همسرش لیلا (ریما رامین‌فر) که با ورود دایی بچه‌ها، بهرام (رضا عطاران)، داستان وارد مراحل جذاب و پرماجرایی می‌شود.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی، شووار کریم‌زاده، و علی سرتیپی اشاره کرد. همچنین کیومرث پوراحمد نیز در نقشی افتخاری در این فیلم حضور داشته است.

این فیلم در اولین روز اکران خود توانست با استقبال خوبی روبرو شود و فروش قابل توجهی را تجربه کند.

Rate this movies