فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

فیلم “مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست”، به کارگردانی جان واتس، در سال 2021 ساخته شده است. این فیلم یک تولید آمریکایی بوده و در ژانر اکشن و ماجراجویی قرار دارد. بازیگرانی نظیر زندیا، انگوری رایس، بندیکت کامبربچ، جی کی سیمونز، مریسا تومه، جیمی فاکس، آلفرد مولینا و مارتین استار در این فیلم حضور داشته‌اند.

اسپایدرمن به دنبال کمک دکتر استرنج می‌گردد تا به فراموشی هویت مخفی‌شده‌اش به عنوان پیتر پارکر دست پیدا کند. با این حال، جادوی استرنج به شدت اشتباه می‌افتد که منجر به ورود مهمان‌های ناخواسته به دنیای آن‌ها می‌شود.
تاریخ انتشار: 17 دسامبر 2021 (آمریکا)
کارگردان: جان واتس
درآمد باکس آفیس: 1.916 میلیارد دلار آمریکا
توزیع کننده: سونی پیکچرز ریلیزینگ
بر اساس: اسپایدرمن؛ نویسنده: استن لی؛ استیو دیتکو
بودجه: 200 میلیون دلار

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

فیلم “مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست” فیلم ابرقهرمانی آمریکایی سال 2021 است که براساس شخصیت کمیکی اسپایدرمن از مارول ساخته شده، توسط شرکت کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز تولید و توزیع شده و توسط سونی پیکچرز ریلیزینگ انتشار یافته است. این فیلم تکمیلی بر فیلم‌های «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» (2017) و «اسپایدرمن: دور از خانه» (2019) است و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است. این فیلم به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک‌کنا و اریک سامرز ساخته شده است. تام هلند در نقش پیتر پارکر / اسپایدرمن همراه با زندایا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، جیمی فاکس، ویلم دافو، الفرد مولینا، بندیکت وونگ، تونی روولوری، ماریسا تومی، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر بازی می‌کنند. در این فیلم، پارکر از دکتر استفان استرنج (کامبربچ) خواستار استفاده از جادو برای دوباره مخفی کردن هویت اسپایدرمن خود می‌شود که پس از فاش شدن عمومی آن در پایان «دور از خانه» رخ داده بود. وقتی جادو به دلیل اقدامات پارکر به اشتباه می‌رود، دنیای چندگانه شکسته می‌شود که اجازه ورود بازدیدکنندگان از واقعیت‌های متناوب به دنیای پارکر را می‌دهد.

در حین تولید «بازگشت به خانه» در سال 2017، برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم سوم از این دنیای سینمایی شروع شد. مذاکرات میان سونی و مارول استودیوز برای تغییر توافق‌نامه‌شان که در آن هر دو شرکت به تولید مشترک فیلم‌های اسپایدرمن می‌پرداختند، در ماه اوت 2019 به پایان رسید و مارول استودیوز از پروژه خارج شد، اما واکنش منفی طرفداران منجر به ابراز توافق جدید بین شرکت‌ها در ماه بعد شد. واتس، مک‌کنا، سامرز و هلند برای بازگشت تایید شدند و فیلمبرداری از اکتبر 2020 تا مارس 2021 در شهر نیویورک و آتلانتا انجام شد. «بدون مسیر بازگشت» به عنوان یک تلاقی بین MCU و فیلم‌های اسپایدرمنی که توسط سام رایمی و مارک وب کارگردانی شده‌اند، عمل می‌کند و شامل تعدادی از بازیگرانی است که نقش‌های خود را از آن فیلم‌ها تکرار می‌کنند، از جمله بازیگران پیشین اسپایدرمن مگوایر و گارفیلد. درگیری هر دو بازیگر موضوع انتشار گسترده‌ای از شایعات و اختراقات بود، علیرغم تلاش‌های سونی، مارول و بازیگران برای پنهان کردن شرکت آن‌ها.

«اسپایدرمن: بدون مسیر بازگشت» در تئاتر فاکس ویلیج در لس‌آنجلس در تاریخ 13 دسامبر 2021 اکران شد و در تاریخ 17 دسامبر به عنوان بخشی از فاز چهارم MCU در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و بیش از 1.9 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد، که این مبلغ بیشتر از پیشینش را به عنوان فیلمی با بیشتر

ین فروش انتشاری توسط سونی پیکچرز شکست. این فیلم بیشترین فیلم فروش سال 2021، ششمین فیلم با بیشترین فروش تمام زمان، بیشترین فیلم فروش اسپایدرمن و تعدادی دیگر از رکوردهای دیگر در باکس آفیس را به خود اختصاص داد، از جمله رکوردهای فیلم‌های منتشرشده در دوره کووید-19. این فیلم برای بهترین جلوه‌های بصری در جشنواره اکادمی 94 نامزد شد، همچنین از سوی بسیاری دیگر از جوایز تحسین‌برانگیز نیز برخوردار شد. نسخه گسترده‌تری از این فیلم با عنوان «نسخه سرگرم‌کننده‌تر» در سپتامبر 2022 به صورت جهانی در تئاترها اکران شد. نسخه دنباله در حال توسعه است.

بازیگران اصلی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

تام هلند در نقش پیتر پارکر / اسپایدرمن
– زندایا در نقش میشل «می‌جی» جونز
بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استفان استرنج
– جیکوب باتالون در نقش ند لید
– جان فاورو در نقش هارولد “هپ” هاگ
– جیمی فاکس در نقش ماکس دیلون / الکترو
– ویلم دافو در نقش نورمان اوزبورن / گابلین
– الفرد مولینا در نقش دکتر اوتو اکتاویوس / داک‌اوکتاپوس
– بندیکت وونگ در نقش وونگ
– تونی روولوری در نقش فلش تامپسون
– ماریسا تومی در نقش می‌هل / عمه می
– اندرو گارفیلد در نقش اسپایدرمن / پیتر پارکر (نسخه 2012)
– توبی مگوایر در نقش اسپایدرمن / پیتر پارکر (نسخه 2002)

این بازیگران به ترتیب نقش‌هایشان در فیلم ظاهر می‌شوند.

4.4/5 - (13 امتیاز)