داستان فیلم قاتلان ماه گل Killers of the flower moon

فیلم قاتلان ماه گل جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی است که براساس داستان واقعی از زندگی بومیان آمریکا و با بازی هنرمندانه روبرت دنیرو و دیکاپریو ساخته شده است. این فیلم خوب و جذاب معمایی، با زمان ۳ ساعت و نیم، یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ سینما به شمار می‌رود؛ با این حال، داستان آن، آن‌قدر کشش دارد که قطعا می‌توانید تا آخرین لحظه پابه‌پای داستان پیش بروید.
قاتلان ماه گل درباره قبیله از بومیان به نام قبیله اوسیج است. ماجرای فیلم در اوایل سده بیستم، و کمی بعد از جنگ جهانی اول می‌گذرد. مردم اوسیج که به خاطر پیدا کردن نفت در زمین‌های خود حال بسیار ثروتمند شده‌اند، خیلی از سفیدپوستان قصد نزدیک شدن به آن‌ها و رسیدن به سهمیه نفت آن‌ها از روش‌های مختلف را دارند. همین ثروت زیاد این مردم، باعث بروز داستان‌های ترسناکی شده و کم کم مشخص می‌شود که مردم اوسیج یک به یک به قتل می‌رسند و به اشکال مختلفی می‌میرند. اما نه پلیس، نه هیچ ارگان دیگری به درستی قصد رسیدگی به این جنایت را ندارد. شخصیت اصلی داستان نیز، مالی است. زنی از قبیله اوسیج که با مرد سفیدی به نام ارنست ازدواج کرده است. وقتی پای این قتل‌ها به خانواده مالی هم می‌رسد، داستان مشکوک‌تر می‌شود و حال باید دید چه کسی یا کسانی دقیقا دارند اقدام به این آدم‌کشی‌ها می‌کنند؟
فیلم قاتلان ماه گل واقعا یک اثر جنایی معمایی دیدنی است و یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. پس تماشای این فیلم خوب و دیدنی را از دست ندهید.اگر به سبک فیلم های جنایی و رازآلود علاقه دارید تماشای فیلم seven را پیشنهاد می کنیم.

شروع ساخت فیلم قاتلان ماه گل Killers of the flower moon اقتباسی از کتاب آن

ساخت این فیلم در مارس ۲۰۱۶ که شرکت ایمپرتیو انترتینمنت حق اقتباس سینمایی این کتاب را به دست آورد، آغاز شد. اسکورسیزی و دی‌کاپریو در سال ۲۰۱۷ به پروژه پیوستند و نخست انتظار می‌رفت که ساخت آن در اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز شود. پس از چند بار عقب‌راندن و تأخیر در واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹، قرار بود مراحل ساخت در فوریهٔ ۲۰۲۱ آغاز شود. حضور اپل تی‌وی پلاس برای تأمین مالی و توزیع فیلم در کنار پارامونت پیکچرز تأیید شد. تصویربرداری اصلی در فاصلهٔ بهار و پاییز ۲۰۲۱ در شهرستان اوسیج و شهرستان واشینگتن صورت گرفت. این فیلم به‌وسیلهٔ استودیوی سیکلیا پروداکشنزِ اسکورسیزی و اپین وی پروداکشنزِ دی‌کاپریو با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و طبق گزارش‌ها، بالاترین مبلغی است که تا به حال صرف ساخت فیلمی در ایالت اکلاهما شده‌است.

Rate this movies