سریال سیلو Silo

سریال سیلو در آینده‌ای ویران و سمی است، یک جامعه در یک سیلوی زیرزمینی عظیم وجود دارد، که در آنجا، تمام مردم در یک جامعه زندگی می‌کنند و پر از مقرراتی است که باور دارند برای حفاظت از آن‌ها تدارک دیده شده است.
تاریخ انتشار اولین قسمت: ۵ مهٔ ۲۰۲۳ (آمریکا)
بر اساس: سری کتاب‌های وول؛ نوشته هیو هاوی
آهنگساز: آتلی اوروارسون
تهیه‌کنندگان اجرایی: گراهام یوست؛ مورتن تیلدوم؛ ربکا فرگوسن؛ نینا جک؛ هیو هاوی؛ فرد گولان؛ رمی اوبوشون؛ اینگرید اسکاجدا
ژانر: علمی تخیلی؛ دیستوپی؛ درام
شبکه پخش اصلی: Apple TV+

سیلو یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی علمی تخیلی دیستوپی درام است که توسط گراهام یوست بر اساس سری رمان‌هایی با همین نام نوشته‌ی هیو هاوی ایجاد شده است. داستان در یک آینده‌ی دیستوپیک اتفاق می‌افتد جایی که یک جامعه در یک سیلوی زیرزمینی عظیم با ۱۴۴ طبقه وجود دارد، و ربکا فرگوسن در نقش یک مهندس قرار دارد که در معماهای گذشته و حال آن جا درگیر می‌شود. رشیدا جونز، دیوید اویلوو، کامن، تیم رابینز، هریت والتر، آوی نش، ریک گومز و چینازا یوچه نیز در این مجموعه حضور دارند.

پخش فیلم بر اساس کتاب “وول” در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. تا انتهای دهه، پروژه به تعویق افتاد و در مه ۲۰۲۱ به عنوان یک سریال توسط شبکه‌ی Apple TV+ پس گرفته شد. فیلمبرداری اصلی در اوت ۲۰۲۱ آغاز شد و فصل اول با ده قسمت از ۵ مهٔ ۲۰۲۳ پخش زنده شد. این مجموعه نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، به ویژه برای ساختار دنیا‌سازی، طراحی تولید و بازی ربکا فرگوسن. در ژوئن ۲۰۲۳، فصل دوم این مجموعه تمدید شد.

بازیگران سریال سیلو Silo

ربکا فرگوسن به عنوان جولیت نیکولز، مهندسی که در سطوح پایین‌تر سیلو بر روی ژنراتورها کار می‌کند.
رشیدا جونز به عنوان آلیسون بکر، که در بخش فناوری اطلاعات در سیلو کار می‌کند و همسر هولستون است. در طول تلاش‌هایشان برای بچه‌دار شدن، شک‌وبدبود نسبت به تاریخچه و حکومت واقعی سیلو وارد می‌شود.
دیوید اویلو به عنوان هولستون بکر، شوهر پرتلاش آلیسون و شریف سیلو.
کامن به عنوان رابرت سیمز، رئیس امنیت قوه قضائیه، که نظم را در داخل سیلو حفظ می‌کند.
تیم رابینز به عنوان برنارد هالند، رئیس دقیق بخش فناوری اطلاعات در سیلو.
هریت والتر به عنوان مارتا واکر، مهندس برق که کارگاهی را در سطوح پایین‌تر سیلو اداره می‌کند و به عنوان شخصیت والدینی به جولیت عمل می‌کند.
آوی نش به عنوان لوکاس کایل، یک تحلیل‌گر سیستم‌ها در بخش فناوری اطلاعات که به دنبال کشف جهان بیرون از سیلو است.
ریک گومز به عنوان پاتریک کندی، کارگر نگهداری و قاچاقچی سابق “آثار باستانی”، اشیاء از دنیای قبل از سیلو.
چینازا اوچه به عنوان پل بیلینگز، معاون رئیس تازه‌منصوب و اجرایی سابق قوه قضائیه که به “سندرم”، یک بیماری پزشکی که لرزش را ایجاد می‌کند، مبتلا است.

نقد و بررسی سریال سیلو Silo

وب‌سایت تجمیع نقد و بررسی “Rotten Tomatoes” در گزارش خود نسبت به فیلم سیلو، درصد تأییدی 88 و امتیاز میانگین 7.5 از 10 را بر اساس 64 نقد منتشر شده اعلام کرد. اظهار نظر کلان نقادان وب‌سایت اینگونه بود: “با نوشتار باهوشانه، طراحی تولید مبهم و توانایی بی‌نظیر ربکا فرگوسن، سیلو یک جعبه راز می‌انداز مورد ارزشی است که به باز کردن آن ارزش دارد.” از سوی دیگر، “متاکریتیک” که از میانگین وزن‌دار استفاده می‌کند، امتیاز 75 از 100 را بر اساس 20 منتقد به این اثر اختصاص داده و نشان دهنده “نقدهای به طور کلی مثبت” است.

ریچارد روپر از روزنامه “Chicago Sun-Times” نوشت که این سریال “با شخصیت‌های جذاب و پیچ و خم‌های مؤثر توانسته توجه ما را به خود جلب کند” و به تأثیر سیلو در تبدیل شدن از یک مهیج تا مقدمه اجتماعی به تأملات پلیسی و حتی عشق در زمان پایانی اش اشاره کرده است. لوسی مانگان از روزنامه “The Guardian” نظر داده که “ساختار دنیا سازی با دقت انجام شده است” و “داستان نیز به همان اندازه هیجان‌انگیز است”. ریچارد لاوسون از “Vanity Fair” این مجموعه را یک “شاهکار طراحی تولید” دانسته و افزوده که “فرگوسن با همه فرمانِ ستون‌مانده‌اش، وزن لازم را به سریال می‌بخشد”. بری هرتز از روزنامه “Globe and Mail” نیز بازی فرگوسن را به‌عنوان “برجسته” تشخیص داده است.

از طرف دیگر، برایان لوری از شبکه “CNN” باور داشت که “رمز و راز ذاتی […] به نقطه‌ای کشیده شده است که احساس می‌شود در آنجا تنش وجود دارد، این تنش توسط شخصیت‌هایی تشدید می‌شود که به طور پیوسته جذاب نیستند”. دانیل فینبرگ از “The Hollywood Reporter” همچنین ساختار دنیا سازی و بازی فرگوسن را ستایش کرده، اما از بازی کامن انتقاد کرده و او را “نقطه ضعف در ترکیب بازیگران” توصیف کرده است.

برای مشاهده و بررسی سریال های بیشتر به صفحه سریال کابی مووی مراجعه کنید.

 

 

3.9/5 - (16 امتیاز)