معرفی انیمیشن پری دریایی 1

انیمیشن “پری دریایی 1” با نام اصلی “The Little Mermaid” یک انیمیشن موزیکال و خانوادگی است که توسط استودیوی والت دیزنی اولین بار در سال 1989 منتشر شد، ساخته شده است.

“پری دریایی” بر اساس داستان معروف هانس کریستین آندرسن به همین نام ساخته شده است و داستانی روایت می‌کند از پری‌ای جوان به نام آریل که در دنیای دریا زندگی می‌کند. او به دنبال تجربه زندگی در دنیای انسان‌ها است و به ویژه علاقه‌مند به زندگی در زمین و مشاهده زندگی انسان‌ها است.

خلاصه داستان پری دریایی

آریل، پری دریایی جوان، برای زندگی در دنیای انسان‌ها از پدرش، پادشاه دریا، مجوز نمی‌گیرد. او به همراه دوست صمیمی خود، کرباب، به جادوگری شیطانی به نام اورسولا می‌رود و با او معامله‌ای می‌کند که در مقابل صدای زیبای آریل، دوشیزه‌ای به نام اریک را که آریل به او علاقه‌مند شده، به دست بیاورد. اما این معامله ناگهان برای آریل دشواری‌های زیادی به وجود می‌آورد و او باید تصمیمات سختی را درباره‌ی وفاداری به خانواده و تحقق آرزوهایش بگیرد.

جوایز انیمیشن پری دریایی 1

این انیمیشن به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین انیمیشن‌های والت دیزنی در تاریخ شناخته می‌شود و بازخوردهای بسیار مثبت از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد. همچنین، جوایز مختلفی نیز به عنوان بهترین انیمیشن موزیکال و بهترین موسیقی اهدا شدند. این انیمیشن به عنوان یک اثر بزرگ و با ارزش در صنعت انیمیشن شناخته می‌شود که همچنان پس از سال‌ها هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.

5/5 - (33 امتیاز)