بازگشت جوکر با احسان علیخانی

این روزها مهم‌ترین سوال این است که آیا فصل دوم رئالیتی شو یا مسابقه جوکر ساخته خواهد شد؟ آیا احسان علیخانی و تیمش برای شاد کردن مردم دوباره به میدان آمده‌اند؟ بله، شما می‌توانید فصل دوم برنامه جوکر را در فیلیمو تماشا کنید. این مسابقه با تغییرات زیادی نسبت به فصل اول و حضور مهمانان و عوامل جدید در کنار احسان علیخانی به نمایش در می‌آید. این‌بار، علیخانی هم پشت دوربین و هم جلوی دوربین نقش پررنگی دارد. این مسابقه هر چهارشنبه، ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش می‌شود و قسمت اول آن در ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ منتشر شده است.

عوامل و سازندگان برنامه جوکر ۲

فهرست عوامل فصل دوم مسابقه جوکر به زودی اعلام خواهد شد. احسان علیخانی به همراه حامد میرفتاحی کارگردانی این سری از جوکر را بر عهده دارند. برای فصل جدید، دکور بسیار جذاب و دیدنی‌ای طراحی شده که تماشای آن لذت‌بخش خواهد بود. این دکور به صورت ۳۶۰ درجه است و با بیش از ۵۰ دوربین، تمامی حرکات مهمانان برنامه را رصد می‌کند.

شرکت‌کنندگان فصل اول جوکر ۲

شرکت‌کنندگان اولین بخش از جوکر جدید به میزبانی احسان علیخانی عبارتند از: مجید مظفری، سید جواد رضویان، بهرنگ علوی، محمدرضا علیمردانی، امیرحسین رستمی، نیما شعبان‌نژاد، نصرالله رادش و هادی کاظمی. شما می‌توانید ویدئوی معرفی مهمانان فصل اول جوکر ۲ را در کانال آپارات فیلیموشات تماشا کنید که شامل مصاحبه‌های بامزه‌ای نیز هست.

نگاهی به فصل اول مسابقه جوکر

حالا که این توضیحات را درباره مسابقه رئالیتی شوی جوکر خواندید، فکر می‌کنید کدام یک از بازیگران و مجریان می‌تواند جلوی دوربین شخصیتی جدی باشد و در عین حال، با وجود بامزگی ذاتیش، بتواند جلوی خنده‌اش را بگیرد؟ به نظر می‌رسد یک گزینه جدی پیش روی شماست؛ سیامک انصاری. بازیگری که با میمیک بامزه صورتش در سریال‌های ۹۰ شبی تلویزیون، زمانی که از رفتارهای برره‌ای‌ها کلافه می‌شد، با صورتی مات به دوربین خیره می‌شد. چنین شخصیتی حالا قرار است در جوکر مسابقه‌ای را اجرا کند که اساساً خندیدن در آن جریمه دارد. علی لک‌پوریان نیز به عنوان بازیگر او را همراهی و کمک می‌کند.

استودیو قرن جدید، سازنده مسابقه جوکر است که با سرمایه‌گذاری فیلیمو این مجموعه را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده کرده است. این پروژه فرآیندی ۵ ماهه را برای طراحی و پیش‌تولید پشت سر گذاشته و فضای برنامه را متناسب با فرهنگ ما بازآفرینی کرده است.

  • مجری جوکر: سیامک انصاری
  • بازیگر: علی لک‌پوریان
  • کارگردان مسابقه جوکر: احسان علیخانی، سیدحامد میرفتاحی
  • تهیه‌کننده اجرایی: امیرحسین بزرگ‌زادگان و محسن نجفی سولاری
  • تهیه‌شده: استودیو قرن جدید
  • خواننده تیتراژ: سینا حجازی و محمدرضا علیمردانی
  • سرپرست نویسندگان: ایمان قیاسی و علی رضازاده
  • گویندگان: ناصر طهماسب و ژاله صامتی

با توجه به قالب متفاوت و پیچیدگی‌های برنامه، تولید جوکر یک فرآیند بی‌سابقه در ایران خواهد داشت و بسیاری از اتفاقات برای اولین بار در این برنامه رخ خواهند داد. در جوکر، برای نخستین بار از دکور ۳۶۰ درجه برای یک رئالیتی شو استفاده شده است که طراحی آن را سمیه ربیعی انجام داده است. همچنین، قرار است برای اولین بار ۴۵ دوربین به طور همزمان مراحل مختلف مسابقه را ضبط کنند. دکور این برنامه بیش از ۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و مساحت کل درگیر تولید بیش از ۲ هزار متر مربع است.

آیا جوکر کپی یک مسابقه خارجی است؟

همین ابتدا و قبل از هرگونه نقد و بررسی بدانید که کپی کردن برنامه‌های مطرح بین‌المللی اصلا کار بدی نیست. برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای که در مقیاس جهانی ساخته می‌شوند و موفقیت کسب می‌کنند، به عنوان الگوهای جدی برای برنامه‌سازی در دیگر کشورها عمل می‌کنند و می‌توانند در تمامی ملیت‌ها و فرهنگ‌ها تأثیرگذار باشند. بر این اساس، جوکر نیز برنامه‌ای است که از روی نمونه‌های موفق خارجی اقتباس شده و با معیارها و فرهنگ ایرانی تطبیق داده شده است و اکنون بر روی فیلیمو در دسترس شما قرار دارد.

مسابقه جوکر یک برنامه برگرفته از یک بازی معروف جهانی است. در این بازی، شرکت‌کنندگان باید دیگران را بخندانند و خود نخندند. این بازی برای اولین بار توسط یکی از مطرح‌ترین چهره‌های کمدی ژاپن ابداع شد و با نام Documental به نمایش درآمد. پس از موفقیت این برنامه، شرکت آمازون پرایم ویدئو امتیاز آن را خریداری کرد و با نام LOL، مخفف Last One Laughing، نسخه‌های اختصاصی آن را در کشورهای مختلف تولید کرد.

جالب است بدانید که تاکنون علاوه بر ژاپن، که طی ۵ سال ۹ فصل از این برنامه را پخش کرده، کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک نیز نسخه‌های خود را تولید کرده‌اند. کشورهای دیگری مانند کانادا نیز خبر از ساخت این برنامه داده‌اند.

بنابراین، مشخص است که با یک برنامه در کلاس جهانی روبه‌رو هستیم که قرار است مخاطبان را غافلگیر کند. این برنامه در سطح جهان طرفداران زیادی دارد و در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و مکزیک جزو برنامه‌های پربیننده آمازون پرایم بوده و حتی نسخه تولیدی کشور مکزیک، نامزد جایزه امی نیز شده است.

5/5 - (1 امتیاز)