درباره فیلم Triangle

فیلم “مثلث” (Triangle) ساخته‌ی سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی کریستوفر اسمیت است، که داستان جس، با بازی ملیسا جورج، را دنبال می‌کند که با دوستانش برای یک سفر دریایی به راه می‌افتد. پس از طوفان مرموزی که باعث واژگون شدن قایق‌شان می‌شود، آن ها به کشتی اقیانوس‌پیمایی می‌روند که به نظر خالی از سکنه می رسد، و از این جا داستان پیچیده و وحشتناک آن آغاز می شود.

داستان فیلم Triangle

داستان فیلم به موضوعاتی مانند گناه، مجازات و طبیعت چرخشی گناه پرداخته و با استفاده از ساختار داستانی معمایی و حلقه های زمانی، تماشاگران را به چالش می‌کشد تا پازل واقعیت و اعمال جس را کنار هم قرار دهند. او در طول داستان با نسخه‌های مختلفی از خود و دوستانش روبرو می‌شود و مشخص می‌شود که او هم قهرمان و هم ضدقهرمان داستان خود است.تماشای فیلم A Quiet Place را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

نقد فیلم Triangle

فیلم “مثلث” (Triangle) محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی کریستوفر اسمیت، به خاطر داستان پیچیده و جذابش در ژانر تریلر روانشناختی و ترسناک مورد توجه قرار گرفته است. داستان فیلم درباره جس و دوستانش است که پس از واژگون شدن قایق‌شان در دریا، خود را در یک کشتی اقیانوس‌پیما می‌یابند که به نظر خالی از سکنه می‌رسد. جس دچار حس دژاوو شده و معتقد است پیش از این نیز در این کشتی بوده است.

نقدها به طور کلی از داستان فیلم که با مفهوم حلقه‌های زمانی سروکار دارد و نیز از بازی قوی ملیسا جورج به عنوان نقش اصلی تمجید کرده‌اند. فیلم به خوبی موفق شده تا تماشاگر را با خود همراه کند، به خصوص با توجه به توالی وقایعی که در آن رخ می‌دهد و مخاطب را به چالش می‌کشد تا راز و رمزهای داستان را کنار هم قرار دهد. ستایش‌ها به خصوص به خاطر استفاده ماهرانه از مفهوم حلقه‌های زمانی و توانایی فیلم در ایجاد جوی ترسناک و مرموز بوده است.

از جمله نقدها، اشاره شده که فیلم با یک ریتم آهسته آغاز می‌شود اما به تدریج با پیشرفت داستان، تنش و هیجان افزایش می‌یابد و در نهایت به مرحله‌ای می‌رسد که تماشاگر را مجذوب خود می‌کند. برخی از منتقدین بر این باورند که پایان فیلم ممکن است برای برخی سوال‌برانگیز باشد، زیرا پایان باز آن ممکن است تمامی پاسخ‌ها را ارائه ندهد، که این خود می‌تواند هم نقطه قوت باشد و هم نقطه ضعف، بسته به نگرش مخاطب به داستان‌های با پایان باز.

در کل، “مثلث” برای دوست‌داران تریلرهای روانشناختی و فیلم‌هایی که نیاز به تفکر و تأمل برای حل معما دارند، فیلمی پیشنهادی است و ممکن است نیاز به تماشای چندباره داشته باشد تا به طور کامل قدردانی شود.

بازیگران فیلم Triangle

فیلم “مثلث” (Triangle) 2009 با کارگردانی کریستوفر اسمیت و بازیگران اصلی ملیسا جورج، مایکل دورمن، ریچل کارپانی، هنری نیکسون، اما لانگ و لیام همسورث ساخته شده است. ملیسا جورج نقش اصلی جس، یک مادر تنها، را ایفا می‌کند که با دوستان خود به یک سفر دریایی می‌رود و پس از وقوع طوفانی مرموز، آنها وارد کشتی اقیانوس‌پیمایی متروکه‌ای می‌شوند. لیام همسورث نیز نقش ویکتور، یکی دیگر از دوستان حاضر در این سفر را بر عهده دارد.

این فیلم تولید مشترک بریتانیا و استرالیا بوده و بخشی از بودجه آن توسط شورای فیلم بریتانیا از طریق بودجه ملی لاتاری تامین شده است. فیلمبرداری در کوئینزلند، استرالیا انجام شده، با اینکه داستان فیلم در میامی، فلوریدا می گذرد. کریستوفر اسمیت در ساخت این فیلم از افسانه های یونانی و فیلم‌هایی مانند “شب مردگان” و “ممنتو” الهام گرفته است.

فیلم “مثلث” ابتدا در جشنواره فیلم فرایت‌فست لندن در سال 2009 به نمایش درآمده و در اکتبر همان سال در بریتانیا اکران شده است. با وجود بودجه‌ای 12 میلیون دلاری، فروش جهانی آن تنها بین 1.3 تا 1.6 میلیون دلار بوده است.

5/5 - (2 امتیاز)