سینما در واقع یک چالش اعتقادی و فرصتی برای برقراری پیوند با یک روایت بزرگ است که به بررسی جنبههای نوع بشر پرداخته است. اگرچه فیلم همچون نامش یک شگفتی به حساب میآید، اما توجه افراد را به خود جلب کرده است، بهگونهای که به نظر میرسد مخاطبان تصور شده، افراد بیگناه یا موجودات بیگانه گرسنهی فرهنگ هستند، نه مشترکان پلتفرمهای پخش آنلاین.
به نظر میرسد همچنان در هنر و آثار هنری اخیراً تمرکز بر روستاها و فضاهای قدیمی افزایش یافته است؛ بهطوری که به چشم میآید دوباره به مد شدهاند. در فیلم “El prodigio” با یک فرضیه روبرو هستیم که تنها بیتفاوتی را به وجود میآورد. یک دختر از یک روستا در قرن نوزدهم در ایرلند چندین ماه بدون خوردن غذا زندگی کرده است.
در ابتدای فیلم، سباستین للیو ما را با یک مفهوم پیچیده آشنا میکند و قصد دارد یک شگفتی به ما نشان دهد. در طول فیلم، تقابل طبیعی بین مفاهیمی ژرف و ریشهدار از دین، اخلاق، ایمان، بقاء یا معجزه و مفاهیم علمی مانند شفا، تغذیه و وظیفهی دئونتولوژیک پزشکی مربوطه در تمرکز قرار دارد.
آیا جوان مسیحی واقعاً یک قدیس است و آیا خداوند او را به عنوان ابزاری برای گسترش حقیقت خود انتخاب کرده است؟ یا آیا او تنها یک کلاهبردار است؟ کارگردان با استفاده از رمز و رازی که بیشترین تمرکز فیلم را به خود اختصاص داده است، سعی دارد بیننده را بهطور کامل در سفر پرستار (پوگ) غرق کند که سعی میکند موقعیت و دلایل آن را درک کند، اما بیش از هر چیز، ما با دختری که با عواقب نزدیک به مرگ مواجه است، روبرو هستیم.
در صفحه بازبینیخوانی راتن تومیتوز، از ۱۱۷ بررسی منتقدین، ٪۸۶ نظر مثبت دریافت کرده و میانگین امتیاز ۷٫۲/۱۰ را دارد. به این اجماع وبسایت مینویسد: “فضای جذاب و داستان شگفتانگیز است، اما شگفتی واقعی این فیلم در بازی بینظیر فلورنس پیو به تصویر کشیده شده است.” در متاکریتیک، با بررسی نظرات ۳۶ منتقد، این فیلم امتیاز ۷۱ از ۱۰۰ را کسب کرده است که نشاندهنده “نقدهای عموماً مثبت” است.
با بررسی فیلم پس از اکران آن در تلوراید، دیوید ارلیش از ایندیوایر آن را “داستانی مجلل اما کمی نیازمند به پختگی بیشتر” توصیف کرد و کارگردانی، نقشآفرینی، فیلمبرداری و موسیقی را تحسین کرد. پیتر بروژ، نقشآفرینی بازیگران را در بررسی خود برای ورایتی تحسین کرد، اما فیلمنامه را مورد انتقاد قرار داد و آن را به عنوان یک “اقتباس یکنواخت اما در نهایت جالب” خلاصه کرد. استفان فاربر از هالیوود ریپورتر آن را “مطالعهای روشنگر دربارهٔ تعصبات تاریک” دانست و عملکرد پیو و کارگردانی للیو را تمجید کرد، به گفته او این ممکن است “بهترین دستاورد او تا به امروز” باشد.
اولین اکران جهانی این فیلم در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ در جشنواره فیلم تلیوراید برگزار شد و سپس در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۲۲ در سینماهای انتخاب شده به روی پرده رفت. همچنین، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ از طریق پلتفرم نتفلیکس پخش شد. نقدهای این فیلم بسیار مثبت بوده و در زمینه طراحی تولید و اجرای بازیگران، به ویژه بازی پیو، تحسین شده است.
اولین نفر باشید دیدگاهی ثبت میکند
دیدگاه های کاربران